Çinli teknoloji devi Xiaomi,
dünya piyasasında yavaş yavaş ağırlığını hissettiren bir şirket haline geldi.
Xiaomi Redmi Note 3, piyasaya çıkısının ardından 1.5 ay geçmesine rağmen 600.000 adetlik satış rakamlarına ulaşmayı başardı. Redmi Note 3; sadece Çin’de ve Hong Kong’ta satışa
sunuldu. Amerika, Asya ve Avrupa ülkelerinde satışa sunulması için önünde
birkaç hafta var.
Şirket yöneticisi Hugo Barra Redmi Note 3’ü tanıtıyor
Teknoloji devi xiaomi, bu satış rakamlarından cesaret alarak,
dünyanın en kalabalık ikinci ülkesinde sahne almaya hazırlanıyor: Hindistan.
Hindistan çok zor bir pazar, pek çok markaya geçit vermeyen, verse bile akıllı
telefonları veya tabletleri bir nesil önceden takip eden bir ülke. Hindistan,
bu politikasında haksız değil; zira firmaların öyle veya böyle, ülkede istihdam
sağlamasını istiyor. Uzak Doğu ülkesinin pek çok vatandaşı fakirlik sınırında
yaşamak zorunda ve açlık sınırı korkutucu derecede.
Xiaomi Redmi Note 3, işte böyle bir pazara giriyor. Neyse ki Çinli bir
üreticinin modeli olması nedeniyle, komşusunu tanıyor ve halden anlıyor. Asıl
büyük hamle ise Xiaomi’nin, Hindistan’da birkaç üretim tesisi açacak olması.
Redmi Note 3; Qualcomm Snapdragon 650 8 çekirdek işlemci, 5.5 inç
Full HD ekran (1920 x 1080), 3 GB RAM, 5 megapiksel ön, 16 megapiksel arka
fotoğraf makinesi, metal çerçeve, 32 GB dahili saklama alanı, Android 6.0 mobil
işletim sistemi gibi amiral gemisi cihazlarda bulunan özellikler için
sadece 135 dolar fiyat biçiyor. Bu da Hindistan gibi zorluk yaşayan bir
ülkedeki, orta sınıf tabaka için uygun sayılabilir.
Xiaomi ilk etapta, Hindistanlı yazılım geliştiricilere 25 milyon dolarlık
yatırım yapacak. Daha sonra ise seri üretim merkezleri açılacak.
0 yorum: